Monday, September 2, 2013

Keluar bersama motorku!

Assalammualaikum semua! 

Harinie laa salah satu hari paling best!! keluar dua biji motor, 3 biji orang, 5 biji tempat :3

Kitorang dah lama plan nak pergi hulu yam tapi tk plan pun nak pergi genting highland..cengginilah kesahnya ;

Start dari pkul 9:27 sampai pkul 10 ntuk sampai ke ulu yam..dari sg buloh ikut highway guthrie dan tembus btu cave..jalan skit jumpelaa ulu yam..
Sampai je papan tanda tulis ulu yam nampak laa motor-2 superbikes..fuhh!!  jeles kot!!  aq pakai lc jea..huhu!!  pastu kitorang pun naik laa..mase nak korner kali ke 3 terrrjumpe pakcik naik kawasaki zx10r dngan custom fairing xsident..nasib baik takde pape..motor je ad yang rosak..kitorang pun naik laa lagi..mase tngh layan-2 korner tetiba motor aku rasa mcm tayar blakang lari..aku fikirkan masalah suspension belakang..jadi aku buat bodo jea laa..pastu jalan depan skit ad 2 ketul superbikes potong...kawan aku pun pergi follow 2 ketul tuh..huhu!!  last-2 kena tinggal,sampai aku-2 die tinggal..huhu!!

Sampai je kat destinasi kitorang..parking motor bayar kt counter turun tangga tangkap gambar buka seluar tunjuk peace dan!!!!!  terjuuunnnn!!!!!  mati katak sebab kena batu..hehe!! 

Dalam 30-40 minit jugak laa dalam air tu je...lepas dah puas..dalam pkul 11:30 cmtu kitorang gerak..kitorang bukan pergi menurun, tapi menaik..nak pergi balik ikut genting highland..huhu!!   Naik je atas tu tetiba pojan cakap tayar tkde angin,aku pkir tkde angin sebb tayar botak..biase laa..tayar klu botak angin keluar skit-2..huhu!!

Sampai atas ad kedai motor..isi angin pastu sedar-2 ad bunyi angin keluar..alang-2 tu trus tampal jea laa..habis 5 hinggit kawan aku..hehe
Lepas tampal kitorang teruskan perjalanan..sampai-2 je ad kereta kabel to genting highland..hohoho!! Sronok kot..dah laa sejuk giler ketul!  Pastu masuk dalam skit jumpe roundaboard..masuk simpang ke kuala lempeur :3 turun bukit nie yang best!!  layan main korner sampai hampir-2 nak masuk longkang..huhu!!  Nasib baik tak arwah aku kat situ..huhu!! 

Sampai je bawah sekali trus ke genting sempah..berhenti petronas jap!  isi minyak..makan-2 dan rehat..ckup 4-5 minit cmtu gerak ke !! Bilik pelaburan A.K.A jambam :3 selepas selesai melabur saham..kitorang gerak ke!!!  highway bentong!!   masuk-2 trus ke terowong..ape lagi..tarik laa!  dengan exjos yoshimura pom pom aku nie..huhu!! 
Best kot dok tarik kat dalam terowong..bunyi mengalahkan lori hantu..huhu!! 
Depan je sikit tetiba hujan lebat..bayangkanlaa..dari 100kmh trus drop 70-80kmh.seban pedih kena air hujan..dah laa air tebal-2..tapi aku dok tegakkan badan dan buat bodo..lori angkat lori tu pun bawak laju..splash air kat tayar lori tu taknak kalah..besar yang amat..aq boleh mati lemas kalau dok sebelah tayar lori tu je..huhu!! 

Sampai depan skit hujan dah stop...pastu speed balik sampai sg buloh..kitorang ikut jalan  merbau sempak..short-potong skit :3 sampai je saujana utama @sg buloh hujan~~~ sabo jea lorh !! Balik umah aku..perah baju,seluar,boxer,diri ssendiri..dah kering..makan ~~~

Tu jea lah kesah aku dari pukul 9:30 -3:00.. Sg.buloh -> guthrie -> batu caves -> ulu yam -> pusat bandar ulu yam -> genting highland -> genting sempah -> higway bentong -> gombak -> sg.buloh -> merbau sempak -> saujana utama :)

Assalammualaikum!!! 

No comments:

Post a Comment