Friday, September 13, 2013

JENJALAN KE HUJUNG DUNIA :) (cerita panjang lebar! membuat anda dan penulis pening kepala)

Waalaikummussalam!!  hee....

Kk!!  betol-2!!  ASSALAMUALAIKUM!!  :)

Apar khabaq hampa sume??  :3

Hee...sebenarnya aku nak citer pengalaman aku mase pergi genting highland :) pergi bukan dengan mak bapak..pergi ngan kawan naik motor aku..huhu!!

Kite start cerita nie dengan bismillah :)
Citer die mcm nie..bunyi je loceng dalam pkul 6:30 pagi,akupun bangun tngok jam off alarm tido balik..hehe!!  sedar-2 dah pkul 7:22 pgi..aku pun kelam kabut bangun dan pakai baju seluar sume dan keluar...aq takk mandi pun sebb pagi tu aku pergi jogging ngan kawan-2 dan aweks-2 molek :3 Berjogging dalam 2j 30m cmtu..huhu!!  dalam 5-6km cmtu laa..lepas habis jogging kitorang lepak taman yg ad tasik yang nak cakap cantik memang cantik 'sangat' :3 hehe!!

Diorang dok bt apepun aku tak tau..aku ngan kawan aku fauzan pergi berpusing satu tasik tuh 3 kali round..huhu !!
Lepas habis tu kitorang pun terus chow
Aku balik umah..pergi mandi,pakai baju,pakai sweater dan seluar jeans...pastu keluar panaskan enjin motor..dah siap semua pakai helmet,glove,baju hujan beg dan makanan skit..trus gerak mase tngh otw nk keluar dri kawasan umah aku..nampak diorang balik..pastu dengan secara tiba-2..seorang jejaka nie berbisik dengan den dan bercakap...hehe!!  malu pulop nak tulis..hee... Pm-2 laa ye klu nk tau xD back to the story, sejak dri die bisik tu aq dok senyum je dari start die bisik sampai genting highland :3 huhu

Aku ada pergi kedai motor kejap,nak ketatkan rantai..mase dah siap tuh,aku pergi je PAM!!  si fauzan tuh..xcident..die langgar kete,bukan kete langgar die..sebenarnya si fauzan nie ikut aku naik motor die sendiri..tapi lepas je xsident tu terus naik ngan aku..motor die fork depan bengkok dan mudguard depan pecah..huhu!!
Malas nak cerita panjang pasal xsident nih..skip terus ke perjalanan..hehe!!
Mase dalam perjalanan tu,aku rasa mcm tak sedap je bile kona..rasa mcm tayar membuang..tengok-2 tayar blakang angin kurang. Dalam masa yg sama tayar motor aku tu dah botak..selambe je aku pergi genting dengan tayar botak tuh..huhu!!

Aku isi angin dekat petronas gombak..lepas habis isi angin terus gerak ke highway menuju ke bentong...best je time tuh sebb memang teringin sebenarnya nak naik highway dengan motor sendiri..aku menten dalam 90-120km/h cmtu kat meter lc aku..tak tau laju ke tak tapi kete kat lane kanan memang aku boleh potong..hehe!!
Kalau aku ride single mau stay 100-130knh cmtu..hehe!!
sampai je simpang ke genting highland..si fauzan tu terus record pakai fon die..start dari bawah sampai laa ke puncak genting..mase naik bukit tu meter nak cecah 80kmh pun kemain susah lgi..boleh dikatakan seksa laa mcm tu bagi aku..huhu!!

Sampai je puncak gunung,kitorang memang tkde idea nak pergi mana,sebenarnya nak pergi cari tempat superbike selalu parking tapi tak jumpe-2..huhu!
Last-2 lepak dekat taman je..nak kata taman,mcm bukan..tpat tu mcm taman bunga..tempat yang boleh menghilangkan stress orang..huhu !!
Memang best tempat tuh..tenang je :) asenye lepas nie kalau aku ad masalah tempat tu je laa yang boleh tenangkan fikiran aku nih..orang banyak tapi tak bising sangat..huhu!!
Sambil-2 tu kitorang pun makan laa skit..aku pelik tengok makanan aku tuh..jadi kembung..aku ngan kawan aku tu dah gelak mcm orang gile dah kat atas tuh..huhu !!
lepas habis makan,dan-2 pulak hujan..dah laa kat puncak gunung..hujan pulak tuh..memang sejuk tahap giler khinzir menari belley laa..huhu!!  tapi papepun baju hujan ado, Redah sajalaa!!  :3

Wohoo!!  sampai sini memang aku suke..

             'TURUN BUKIT GENTING'
_____________________________________________

Wuhuu!!  memang giler habis laa aku mase turun bukit genting tuh!  dok korner mcm bawak superbikes..tayar dah laa botak..tapi ape aku kesah semua tuh!  asal dapat layan korner sudah...huhu!!  bayangkan..naik bukit 15-20minit,turun bukit 5minit je. Huhu!! Kete tngh kona aku dengan hati kering dok potong kete tuh mase kona..sampai je bawah dah tk best dah..

                             'THE END'
_____________________________________________

Turun je bawah terus sampai ke genting senpah :) kitorang makan-2 minum kat situ :) aq bedal teh o suam ngan mee sup..huhu!!  Tambah lgi ngan cuaca hujan
Memang masyuk lerr!!  kitorang ingatkan nak tunggu hujan berhenti baru gerak..tapi nak Tunggu hujan tu berhenti mcm tknk berhenti je...huhu!!
Last-2 terpaksa laa pergi jugak. Redah je laa hujan tuh.. Aku bawak dalam 70-80kmh je masa Hujan tuh...dari highway bentong sampai ke rumah aku hujan..huhu!!

Aku malas nak cerita mase perjalanan aku na balik..sebb memang tkde papepun yg menarik..ouh!  Ada satu!! Mase tngh dok bersantai atas motor tetibe nampak motor terabur ats jalan..kena langgar atau dilanggar kenari...dalam mase yang sama ad satu motor HAMPIR-2 nak xsident...huhu!!  Aku tergelak ngan fauzan mcm orng gile kt atas motor tuh..nasib baik tk xsident..huhu!!  asenye tu je laa pengalaman mase aku balik..huhu!!

Agak-2nye tu je lah yang aku nak cerita nih..penat dah tngn menaip..assalamualaikum :)

P/S : total distance pergi balik ialah!  150km-180km cmtu laa. Pergi balik dua kali isi..sampai puncak genting highland meter minyak setengah dan sampai rumah ak. Meter minyak pun setengah :) kirenye satu tank laa pergi balik :)

No comments:

Post a Comment